این خبر 27 فروردین ماه را حتما به خاطر بسپارید :نماينده مردم طبس در مجلس: الحاق طبس به خراسان جنوبي خواست مردم نيست

یزدفردا :در 27 فروردین ماه 90 خبری بر روی خرجی رسانه ها قرار گرفت  که حاوی مطالب مهمی در مورد الحاق طبس به خراسان جنوبی بود
این خبر را حتما به خاطر بسپارید !!!!



نماينده مردم طبس در مجلس: الحاق طبس به خراسان جنوبي خواست مردم نيست


نماينده مردم طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس گفت: الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبي خواست مردم نيست و هيچ تصميمي نيز براي اين كار وجود ندارد.


27 فروردين 1390 - بعدازظهر 09:40                         تعداد باردید : 2010                          کد خبر : 32697

طبس- سيدابوالفضل حقاني-سرپرستي يزد فردا: نماينده مردم طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس گفت: الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبي خواست مردم نيست و هيچ تصميمي نيز براي اين كار وجود ندارد.


به گزارش  فارس ، محمدكريم عابدي در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: به تازگي شايعات بسياري مبني بر انتزاع شهرستان طبس از استان يزد و الحاق اين شهرستان به خراسان جنوبي منتشر شده اما با توجه به اينكه اين امر هيچ‌گاه خواسته مردم طبس نبوده است، تصميمي براي اين اقدام وجود ندارد.

وي تصريح كرد: چگونه ممكن است كه بخواهد چنين اقدام مهمي انجام شود اما امام جمعه، فرماندار، نماينده و رئيس شوراي اسلامي شهرستان مطلع نباشند، بر همين اساس تمام مطالبي كه در زمينه الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبي مطرح مي‌شود، شايعه و كذب محض است.

نماينده مردم شهرستان‌هاي طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: سه درخواست اصلي و مهم مردم شهرستان طبس شامل لغو مصوبه سال 1380 (انتزاع از استان يزد و بازگشت به خراسان رضوي)، تبديل فرمانداري طبس به فرمانداري ويژه و اختصاص نماينده مستقل براي مردم اين شهر در مجلس بوده كه تمامي اين درخواست‌ها در هفته گذشته به صورت مكتوب به شخص رئيس جمهور نيز ارائه شده است.

وي ادامه داد: طي گفت‌وگويي كه با معاون اول رئيس جمهور داشتم، وي براي پيگيري اين درخواست‌ها قول مساعدت داده و از محقق شدن برخي از آنها در آينده خبر داد.

عابدي افزود: اگر شهرستان طبس به استان خراسان رضوي ملحق شد چه بهتر، اما اگر به دليل برخي مسائل اين كار ممكن نشد، جزوي از استان يزد باقي خواهيم ماند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از ايجاد حداقل 3‌هزار شغل مطلوب و پايدار در سال جاري در سطح شهرستان طبس خبر داد و بيان داشت: ايجاد كارخانه‌هايي همچون سيمان، توليد ديوارهاي پيش‌ساخته، كك‌سازي و تاسيس شركت «طبس انرژي» كه وظيفه مديريت انرژي منطقه و از همه مهم‌تر توليد روزانه 150 هزار بشكه بنزين از زغالسنگ را دارد، اشتغال قابل‌ توجهي را در منطقه ايجاد خواهد كرد.

عابدي خاطرنشان كرد: با زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هايي كه در شهرستان طبس وجود دارد مي‌توان طي برنامه چشم‌انداز در اين شهرستان تا 500 هزار شغل نيز ايجاد كرد كه اين مهم همت تمام مسئولان شهرستان را مي‌طلبد.

محمدكريم عابدي تصريح كرد: طرح احداث تعداد 15 سوله براي هر يك از شهرك‌هاي صنعتي شهرهاي طبس، فردوس، بشرويه و سرايان، پنج سوله براي شهر عشق‌آباد و پنج سوله براي شهر ديهوك نيز با اعتبار 5 ميليارد ريال به تصويب رسيده است كه هم‌اكنون كار احداث سه سوله در بشرويه آغاز شده كه پس از احداث هر سوله به يك شركت تعاوني كه بتواند حداقل 50 شغل ايجاد كند، تحويل خواهد شد.

وي با بيان اينكه ايجاد منطقه آزاد تجاري در طبس و بارانداز خشك در عشق‌آباد در حال پيگيري است، اظهار داشت: طي حداكثر سه ماه آينده، كار ساخت دانشكده مامايي و پرستاري و دانشكده فني مهندسي در طبس آغاز خواهد شد.

نماينده مردم شهرستان‌هاي طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مديراني كه در پايبندي آنها به اصل ولايت مشكلي وجود داشته باشد، به ‌طور قطع جايي در طبس ندارند و هم‌اكنون اين افراد در حال شناسايي هستند.

وي اظهار داشت: نطق اصلي من در صحن مجلس، در تاريخ چهارشنبه 31 فروردين بين ساعت 10 تا 11 صبح انجام خواهد شد و مردم مي‌توانند نظرات و پيشنهادات خود را به من منتقل كنند تا در صورت امكان در نطق خود لحاظ كنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا